- García G., Fernández-Cara E. y Osses A., “Control insensitizing the observation of a quasi-geostrophic ocean model”. SIAM Journal of Control and Optimization, vol. 43, 5, pp. 1616-1639, (2005).
- Gatica L.F., Barrios T. y Gatica G., “On the numerical analysis of a nonlinear elliptic problem via mixed-FEM and Lagrange multipliers”. Applied Numerical Mathematics, vol. 48, 2, pp. 135-155, (2004).
- Alvarado, H. “Significado y comprensión de un teorema estadístico: elementos básicos en el desarrollo profesional del profesor para una buena enseñanza”. Boletín de Investigación Educacional, 19, Nº1, 227-244. (2004)
- Gatica L.F., Gatica G.N, Stephan E., “A FEM-DTN formulation for a nonlinear exterior problem in incompressible elasticity”. Mathematical Methods in Applied Sciences, vol. 26, 2, pp. 151-170, (2003).
- Alvarado, H., Sánchez, I., Retamal, L. y Ramos, J. “Una propuesta metodológica hacia el aprendizaje activo en las matemáticas”. Boletín de Investigación Educacional, 18, 111-126. (2003).
- Aguayo-Garrido J., Nova-Yañez M., “Non-archimedean integral operators on the space of continuous functions”, Contemporary Mathematics: Ultrametric functional analysis AMS, 319, 1-15. (2002).
- Parra, E., Alvarado, H., Morales, J., Constenla, J. y Díaz, C. “Percepción del estudiante y del docente de la UCSC respecto del desempeño académico en el aula”. Boletín de Investigación Educacional, 16, 246-264. (2001).
- Alvarado H., Sánchez I., Uribe M. “Correspondencia entre estrategias de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes universitarios”. Boletín de Investigación Educacional, 15, 70-88. (2000).
- Aguayo-Garrido J., Nova-Yañez. M. “Weakly compact operators and u-additive measures”, Annales Mathématiques Blaise Pascal 7, no. 2,, 1-11. (2000).
- Uribe M. “The period function in a class of quadratic Kolmogoroff systems”, Proyecciones, 19, no. 2, 197-205. (2000).